woensdag 10 augustus 2016

Sommernachtslauf in Spelle op vrijdagavond 12 augustus 2016

Gezelligheid in Spelle

Vrijdagavond 12 augustus 2016 wordt in Spelle (D) weer de Sommernachtslauf gehouden. In 2013 schreef ik een commentaar over deze mooie en gezellige wedstrijd .
Meer informatie is te vinden op de website van de vereniging www.laufgruppe-spelle.de  

Hieronder het door mij in augustus 2013 geschreven commentaar:

24.Sommernachtslauf in Spelle ( 18 augustus 2013)

Het is zeven jaar geleden dat een etappe van de jaarlijkse Emsland Etappenlauf voor de eerste en tot nu enigste keer in Nederland werd gehouden. Bij die gelegenheid in Vlagtwedde waren ook een aanzienlijk aantal lopers uit Spelle aanwezig. Tijdens het lopen maakten zij mij attent op een door hun vereniging georganiseerde wedstrijd, de  "Speller Sommernachtslauf ". In 2010 heb ik voor de eerste maal deelgenomen aan deze loop, in 2011 voor de tweede keer, in 2012 was ik geblesseerd en enkele dagen geleden was het voor de derde maal dat ik naar Spelle toog. Ik denk, dat ik zeven jaar geleden nog niet wist waar Spelle lag. Vrij snel kwam ik er daarna echter achter dat het ruim een uur rijden van Vlagtwedde was. Vanuit Emmen ben ik er nu in een uur. Spelle ligt niet ver van Schüttorf, daar waar de A 31 de A 30 (van Osnabrück naar Amsterdam) kruist. Het ligt ten noorden van Rheine,  zij het aan de andere kant van de A 30.....( lees verder)