vrijdag 19 augustus 2016

Vanavond 19-08-2016: Volkslauf in Stapelmoor (D)

Vanavond wordt in Stapelmoor (D) de 33. Volkslauf gehouden.
Voor meer info:  klik hier

Diverse malen nam ik deel aan deze wedstrijd.
Zo ook in september 2012, toe ik na afloop het volgende verhaal schreef:

Run van Winschoten (NL) en Teutonenlauf Stapelmoor (D)



Zaterdag was ik als toeschouwer aanwezig bij de Run van Winschoten, een groot loopfestijn met onder andere wedstrijden over 100 km, 50 km en de 10x10 estafette. Het was warm daar, vooral 's-middags. Voor de toeschouwers was dat prima, voor de meeste lopers minder. Een temperatuur van 26 à 27 graden is nou niet het ideale hardloopweertje. Het aantal deelnemers was zo'n 3.000 en dat leken er minder dan een jaar tevoren. Het was gezellig bij het team van P.P.S. Salarisadministraties en -adviezen, waarvan ik deel uit zou  maken. Helaas kon ik door een blessure niet deelnemen, maar Gerd Over was een prima vervanger.


Zondagmorgen was ik deelnemer aan de 5-kmloop in Stapelmoor (D). Wat een contrast met de dag ervoor. Nog geen 100 deelnemers totaal op alle afstanden. Het was nog warmer dan in Winschoten. Toch was het daar heel gezellig in het Rheiderland. Zoals gebruikelijk waren er de " Kaffee mit Kuchen" en " Bratwürste". En natuurlijk was er na afloop de " Siegerehrung ", met de uitreiking van de "Urkunden". Als je dan na weken van blessureleed weer eens een wedstrijdje loopt en ook nog als eerste eindigt in jouw leeftijdscategorie is dat mooi.
Kortom het was me het hardloopweekendje wel, zulke mogen er nog wel meer volgen.