dinsdag 14 februari 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (1)

Het is bijna een jaar geleden dat ik mijn rubriek  "De afgelopen week....." heb stopgezet. Vanaf heden een nieuwe wekelijkse nieuwsbrief onder de (voorlopige) titel "Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online".

Mijn hardloopactiviteiten
Mijn hardloopactiviteiten staan reeds geruime tijd op een heel, heel laag pitje. In augustus vorig jaar liep ik mijn laatste wedstrijd in Gramsbergen, de  "Lichtstadloop". Daarna sloeg het noodlot toe. De (voorlopige) diagnose: artrose aan de binnenmeniscus . Heel, heel af en toe een paar km lopen, dat zijn mijn (hardloop)activiteiten. Of het überhaupt voor mij nog weer deelname aan wedstrijden wordt, valt te bezien. Inmiddels heb ik mij wel aangemeld voor de 4 Mijl van Emmen (begin april), maar of dat haalbaar is weet ik niet.

Runforestrun Dwingelerveld
Afgelopen weekend werd deze trail in het prachtige Dwingelerveld gelopen. Op de 36 K kwam de in Ter-Apel geboren en getogen Sven Fokkema, thans wonende in het Duitse Wedemark-Bissendorf, tot een uitstekende prestatie. Hij werd 8e van de 98 mannelijke deelnemers in een tijd van 3:02:23. Sven heeft de smaak te pakken en heeft zich nu ingeschreven voor de 60 K Indian Summer Ultra trail in Rolde in oktober a.s.
Sven Fokkema (40) Foto Janke van der Schaaf



Programma komend weekend
Komend weekend staan o.a  op zaterdag de Rietplasrun over onder meer 4 en 8 K (cross georganiseerd door De Sperwers) in Emmen en op zondag de 2. Glashauslauf over 5 en 10 K in Emsbüren (DE) op het programma. Vooral deze laatste loop is zeer interessant, een indoor-run door de enorme kassen van "Emsflower".

Knoalster Marathon
Op facebook de afgelopen week de melding van de eerste editie van de "Knoalster Marathon" in mei 2017. Een loop-/fiets-/proefmarathon in navolging van de inmiddels soortgelijke en zeer bekende marathons in o.a.Twente, Winterswijk en Westerbork.

Nieuwe secretaris Stichting Klap tot Klaploop
Met de mededeling dat de Stichting Klap tot Klaploop een nieuwe secretaris zoekt (als je belangstelling hebt kun je contact opnemen met het bestuur van de Stichting) besluit ik deze eerste nieuwsbrief.

Tot de volgende week.