zaterdag 4 maart 2017

Zaterdag 4 maart 2017: Zomaar een (hardloop)dag........

Deel 1:

09:45 uur
Vanmorgen om 8 uur heb ik een lichte trainingsloop van 5 K afgewerkt. Dat was mijn tweede trainingsloop van deze week. Een paar dagen wandelde/liep ik 4 K. Dat ging toen niet best. Nu ging het alweer wat beter, ik kon weer 5 K lopen zonder te wandelen. Het tempo was rond 8:15 per K. Er is nog veel te verbeteren, vooral wat mijn conditie betreft, die is in het laatste halfjaar tot het 0-peil gedaald. Wat de knie betreft: de laatste kilometer kreeg ik wat last. Ik zal dus de komende weken rustig aan moeten opbouwen!
Vanmiddag ben ik van plan als toeschouwer naar de Westerwolde Bosloop in Sellingen te gaan. Waarschijnlijk zal ik daar ook een aantal foto's maken. Later vandaag daarover meer.

19:20 uur
Vanmiddag was ik als toeschouwer aanwezig bij de Westerwolde Bosloop. Uiteraard trof ik daar vele bekenden. Om een paar te noemen: Sjak Kwak, Klaas Gringhuis, Arjan van der Steege (had ook enkele hardloopvrienden uit Lathen (DE) meegenomen), Bert ten Hoff, Jans Jagt, familie Borgman, Piet Kerstholt, Johann Elias, Jolanda Eelsing en nog meer.

De door mij genomen foto's staan nu online.
Vanavond volgt nog nadere informatie.

19:50 uur
Een bericht van de organisatie van de Westerwolde Bosloop:

Persbericht.
Maar liefst 75 deelnemers uit de drie noordelijke provincies en zelfs uit de Duitse grensstreek, konden zaterdag 4 maart j.l., tijdens de traditionele Westerwolde Bosloop genieten van het mooie voorjaarsweer in Sellingen,. Wethouder van sportzaken van de gemeente Vlagtwedde mevrouw Giny Luth schoot de deelnemers om 14.30 uur het bos in en deze konden tijdens de run volop genieten van het fraaie parkoers door de Sellingerbossen en langs het stroomdal van het riviertje Ruiten Aa en het theater der natuur. 

Uitslag 5 km (mannen):
1.     Jeroen Eefting, Groningen, 20’15”
2.     Jerry Koorman, Ter Apel, 21’09”
3.     Willem Koning, Assen, 21’40”

Uitslag 5 km (vrouwen):
1.     Esther de Boer, Groningen, 22’23”
2.     Tabita Zeeman (11 jaar), Emmen, 24’43”
3.     Elmar Algra, Appelscha, 26’27”

Uitslag 10 km (mannen):
1.     Tonnie Knigge, Onstwedde, 37’27”
2.     Dennis Haak, Winschoten, 38’41”
3.     Bert Jan Wever, Onstwedde, 38’44”

Uitslag 10 km (vrouwen):
1.     Kerstin Evers , Papenburg (D), 42’03”
2.     Marijke Wierbos, Musselkanaal, 55’27”
3.     Patricia Wever, Onstwedde, 55’56”.


Dit was de laatste Westerwolde Bosloop onder auspiciën van Loopsport Sellingen. Sjak bedankt alle deelnemers voor hun deelname.