woensdag 7 juni 2017

Eruit gelicht (109)

Bert Ribbers
Op Hemelvaartsdag 25 mei liep ik in het Oostenrijkse Satteins (Vorarlberg)  een wedstrijd over 7 K. In de kleedkamer werd ik onverwachts aangesproken door een andere Nederlander, Bert Ribbers. Bert komt oorspronkelijk uit de Achterhoek (Lochem) en woont nu alweer zo'n 40 jaar in Nenzing, niet ver van Satteins. Het was leuk om kennis met hem te maken. Hij kon mij veel vertellen over Nenzing, de plaats waar ik in de jaren 1978 tot en met 1985 op vakantie ben geweest.
Overigens is hij een prima hardloper: hij werd 2e in de M 60 klasse in een tijd van 37:42. In dezelfde klasse werd ik 5e en laatste (maar dat terzijde).

Roeland Jansen (203)
In de kleedkamer kwam Bert ook nog in gesprek met een derde Nederlander, Roeland Jansen. Roeland werd 10e in de klasse M 40 in een tijd van 30:36. Ook hij is één van de vele Nederlandse fysiotherapeuten in Vorarlberg.