dinsdag 20 juni 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (5)

Op 6 maart j.l. kwam de laatste nieuwsbrief, nummer 4, uit. Het is nu ruim 3 maanden later en ik ben van plan het schrijven van de wekelijkse (bij minder nieuws tweewekelijkse) nieuwsbrief weer op te pakken. Daarom nu nummer 5.

Mijn trainingen en wedstrijden
De laatste drie maanden heb ik zo gemiddeld  twee maal  in de week getraind. Het betrof korte loopjes in een zeer langzaam tempo. De afstanden waren gemiddeld 5 K. In dezelfde periode liep ik 5 wedstrijden, eveneens over zeer korte afstanden. De laatste wedstrijd liep ik in het Oostenrijkse Satteins. Het motto bij de trainingen en de wedstrijden voor mij is: "Een beetje voorzichtig aan....."

Blog Hardloper Gerrit online
Het laatst gepubliceerde artikel (juni) is een bijdrage van Hermann Jänen uit Lathen (DE). Hermann is met een groep naar China geweest en heeft daar een marathon gelopen. Het artikel "Chinareise einschließlich Marathon. Geht das? Ja, sehr gut sogar!" is zeer interessant. In juli zal weer een Nederlandse bijdrage op mijn blog verschijnen.

Wedstrijden komend weekend
Het ligt in mijn bedoeling a.s. zondag in Reutum aan de start te verschijnen van de "Dom Verdan-loop". Het is voor mij de 2e keer dat ik zal deelnemen. Ik loop de 5 K, welke om 9 uur start. Naast loopjes voor kinderen zijn er nog wedstrijden over 10 en 21,1 K, alsmede zijn er wandelroutes. Overigens start de 10 K heel vroeg, n.l. om 7 uur. Na afloop van elke wedstrijd kunnen de deelnemers in het centrum, buiten op het plein voor de kerk, ontbijten. Het is daar in Reutum een sfeervol gebeuren en het is niet verwonderlijk dat de wedstrijden over 5, 10 en 21,1 K volgeboekt zijn. Er is geen na-inschrijving.
Zaterdag wordt in het Duitse Löningen de mooie Remmers Hasetal Marathon gehouden ( ik liep daar in het verleden al een paar keer de halve marathon en de 10 K). Een prachtige happening in Löningen.
Zondag in Coevorden weer de jaarlijkse Grachtenloop, ook een wedstrijd met veel deelnemers en sfeer!
Uiteraard zijn er nog wel meer interessante wedstrijden. Zie hiervoor de vele hardloopkalenders.

Tot de volgende Nieuwsbrief!