dinsdag 13 juni 2017

Pipegealloop Hoornsterzwaag en Leijenloop Opeinde zaterdag 17 juni 2017

Zaterdag a.s. de Pipegealloop in Hoornsterzwaag en de Leijenloop in Opeinde. Een jaar geleden, op 18 juni 2016, liep ik ze beide. Dit jaar helaas niet.....

Hierna mijn verslag van toen:

Pipegealloop  Hoornsterzwaag

Twee (hardloop)rondjes in Friesland stonden gisteren op mijn programma. Om 11 uur stond ik aan de start van de Pipegealloop over 5 K in Hoornsterzwaag. Een leuke ronde, grotendeels onverhard. Het luchtvochtigheidsgehalte was niet ideaal, hetgeen een negatieve invloed had op mijn eindtijd: 30:03 min.

Leijenloop Opeinde
Na de finish in Hoornsterzwaag reed ik naar het ruim 25 K verderop gelegen Opeinde, waar ik om kwart over twee aan de start verscheen van de Leijenloop over 5,2 K (weer een incourante afstand helaas). De route viel mij tegen ( de 12 K en de halve marathon zijn waarschijnlijk veel mooier). De finish was voor mij na 32:21, de tussentijd op de 5 K was 30:51 min. Ook in Opeinde was het luchtvochtigheidsgehalte hoog, zodat het wel zweten was......